woensdag 14 januari 2009

Metalvrije Werkplek


Brief aan Klink

Beste Meneer Klink,

Laat ik mezelf even voorstellen mijn naam is Ebbenezer van Lexhoven, ik ben 26 jaar en studeer mediawetenschappen aan de vrije universiteit van Almere.
Ik schrijf u over een onrecht dat mij en vele andere Nederlanders dagelijks wordt aangedaan.
Ik zal u proberen uit te leggen wat het probleem is in de hoop dat U voor mij en de rest van Nederland Uw macht laat gelden daar het gaat om de volksgezondheid en de feiten zijn alarmerend.
Vanaf mijn 17e luistderde ik naar Metalmuziek van voor mij kon niks te dol zijn ik luisterde zelfs naar satanisten. Op mijn 19e solliciteerde ik daarom met succes bij Metalbar The Happy Devil in Almere-zuid . Hier wordt nu nog elke dag keiharde metal gedraaid en regelmatig vinden er concerten plaats. Inmiddels heeft de dokter bij mij geconstateerd dat ik daardoor een flinke gehoorsbeschadiging heb opgelopen.
Ook luister ik nu niet meer naar deze muziek tegenwoordig luister ik naar easyjazz en triphop. Vaak heb ik in the Happy Devil voorgesteld om geen keiharde metal meer te draaien omdat dat slecht voor mijn gezondheid en die van anderen is. Verder is uit recentelijk onderzoek ook gebleken dat metal als muziekstroming zelf slecht is voor hart en bloedvaten zie : http://www.dakzoekje.nl/2008/12/muziek-goed-voor-bloedvaten-en-hart/ Persoonlijk vind ik het schandalig dat ik geen metalvrije werkplek zou mogen hebben terwijl mensen terwijl mensen wel, terecht, recht hebben op een rookvrije werkplek.
Ik zie niet in waarom mijn gezondheid op het spel zou moeten worden gezet voor andermans behoeften. Tenslotte zouden ze heel goed easyjazz kunnen draaien. Het is gebleken dat andere plaatsen waar men de over ging op andere muziek net zo goed draaiden als metalkroegen. Uiteraard komt er ander publiek op af maar als mensen hun oren en hart en bloedvaten willen kapotmaken dan blijven ze wat mij betreft maar thuis en dan hoop ik maar dat ze geen kinderen hebben.
Beste meneer Klink , ik weet zeker dat U begrip voor mijn situatie heeft en vraag U of U zich zou kunnen inzetten voor een metalvrijewerkplek voor iedereen.
Hoogachtend.
Ebbenezer van Lexhoven
Almere

1 opmerking:

  1. ik slaap nog steeds met in metal gedrenkte tampons in mijn oren ... werkt prima .... oh nee ... slaapt prima ...

    BeantwoordenVerwijderen